Datum/Tijd
woensdag 08 maart 2017
20:00 - 22:00 uur
Locatie
basisschool de Krommen Hoek
Categorieën
Hoogbegaafd en toch (leer)problemen?
We kennen het allemaal wel de vooroordelen over hoogbegaafdheid. Ze variëren van `Als hij echt zo slim moet hij dat ook (snel) kunnen maken`, ` Hij is wel slim maar sociaal is hij echt een stuk jonger dan de rest` tot `Hij mag wel slim zijn maar, maar hij is verschrikkelijk onhandig`.
Deze problemen en problemen zoals de etiketjes dyslectie, dyscalculie, AD(H)D, autisme maar ook faalangst, onderpresteren, concentratieproblemen, niet stil kunnen zitten, overgevoeligheid(HSP), een negatief zelfbeeld enz., zijn vaak reflex gerelateerde problemen.
Als we geboren worden hebben we allemaal actieve primaire reflexen. Deze reflexen zijn nodig om te overleven in de eerste levensfase en integreren doordat een baby/peuter bepaalde bewegingen maakt. Helaas zien we bij hoogbegaafden dat er bepaalde ontwikkelingsfases worden overgeslagen waardoor er primaire reflexen actief blijven. Denk hierbij bv. aan de kruipfase. Blijven deze reflexen actief, dan zien we vaak bovengenoemde problemen en ontwikkelen we ons niet zoals het eigenlijk de bedoeling zou zijn geweest.
Kunnen we deze reflexen dan alsnog integreren, ongeacht hoe oud we zijn? Ja, door middel van oa. MNRI (neuro-sensorische en motorische reflexintegratie). Wil je meer weten over reflexen en of jezelf (!) en jouw kind ook wellicht last hebben van nog actieve primaire reflexen. Dan ben je van harte welkom op de lezing van Jozette Lommen woensdag 8 maart 2017.
Meer informatie is te vinden op de website van Jozette lommen www.ikziehet.com
kosten 3 euro voor leden, 6 euro voor niet-leden.
Aanmelden via eindhoven@pharosnl.nl