Signaal 75
In deze Signaal vertelt Anne over de ruimte die ontstond toen zij op vakantie ging, ze maakte daar een gedicht over. Betty richt haar blik op mogelijkheden, talent, kracht en dromen. Waar ligt jouw focus? Mathijs maakte een cartoon over de enorme sprongen die HB kinderen kunnen maken in hun ontwikkeling.
Lilian heeft voor ons een stuk over mindset oefenen met kleuters, je kunt hier niet vroeg mee beginnen. Diane en Femke schreven een stuk over IQ testen. En Leonieke deelt de laatste ontwikkelingen bij de Koepel Hoogbegaafdheid met ons.
Marinke sluit haar drieluik over de referentiekader-theorie af met een stuk over de behandeling van schooltrauma door middel van EMDR. Ze beschrijft hoe ze dit doet en ze legt uit wat EMDR is in een apart artikel.
Ilse maakte voor deze Signaal een tweeluik over waarom creatief begaafden niet passen op school. Wat is het Grote Misverstand en hoe leren zij anders?
Voor de jeugdredactie hebben we maar liefst drie puzzels. Mette maakte voor ons een online puzzelquiz, doe je mee? En we hebben nog twee puzzels met getallen voor je! Bij de natuurdoetips vind je twee leuke apps voor kinderen over de natuur.
Josephine vertelt in haar laatste verslag wat School at Sea haar heeft gebracht.
Ik zette een aantal interessante organisaties op een rijtje waar Leonieke over schrijft in haar verslagen voor de Koepel Hoogbegaafdheid.
Floor schreef een recensie over ‘Allergisch voor moeten’, een boek voor beelddenkende kinderen en jongeren met uitleg en handvaten voor op school.